Oglądasz posty wyszukane dla hasła: jak sprawdzić Passata





Temat: klimatyzacja ????
Przod auta nie byl w ogole drasniety ,takze wyciek albo jakis demontaz
czegokolwiek jest wykluczony.
Auto to DB C-klasa rok 96,klima chyba reczna ,to znaczy bez wyswietlacza
,ktory pokazuje temperature i inne bajery.(silnik-diesel jezeli ma to jakies
znaczenie).
Czy rurki ktore wchodza do skraplacza powinny byc podczas pracy klimy zimne
czy nie?
Nie wiem co jest ,podmianka jest  na 100 % wylkuczona.
Kumpel w Passacie mowil ,ze trzeba troche pojezdzić zanim sie to ulozy ,ale
to chyba bzdura.(tam nie ma co sie ukladac)
A tak w ogole to po jakim czasie po wlaczeniu silnika powinno zaczac dmuchac
zimne powietrze?

Z gory dzieki.
Pozdrawiam



| Czesc !

| Czy mozliwe jest ,zeby uciekl freon z nieuzywanego auta w ciagu
| miesiaca.Dalem auto do lakiernika ,przed bylo w porzadku,a teraz chyba
nie
| dziala.
| Co moze byc przyczyną ???
| A moze trzeba odczekać klika minut ,az to wszystko sie pozbiera do kupy.
| NIe jezdziłem jeszcze dlatego nie moge tego dokladnie sprawdzi.

Jakie auto, rocznik, silnik.
Czy malowanie wymagalo demontazu skraplacza, sprezarki, parownika,
przewodow ?
Jezeli nie to zwroc sie do lakiernika o pokrycie kosztow napelnienia
ukladu.
Jezeli zostal roszczelniony ( otwarty) to
dodatkowe wyczyszczenia, sprawdzenia szczelnosci, i napelnienia.
Jezeli samochod ma sterowanie klima, czujniki, to opisz je i postaram
sie odpowiedziec.
Jack








Temat: Prosze o wycenę.


Chcesz sprawdzic ceny wej np na www.gratka.pl i porownaj , ajezeli chodzi
o
samochody to nigdy w zyciu nie kupilbym auta pofirmowego chyba ze za np.
60%
wartosci.

Pozdrawiam
Jacek


Mój staruszek kupił pofirmowego passata kombi 1.8 '96 (przejściówka) w '99r.
Miał przejechane 170kkm. Teraz samochód ma już 240kkm na liczniku (stary
jeździ na taxi) i nic w nim nie było ruszane - po prostu nie było takiej
potrzeby. Kupiony był za jakieś 75 % ceny rynkowej.
Powiedz mi, że to była zła inwestycja...

prawda jest taka, że autka w dżych firmach (ten był z HP) w razie potrzeby
sa serwisowane w ASO, wkładane są do nich oryginalne części - nie jakieś tam
zamienniki - bo nikt się nie martwi kasą na naprawy - korporacja płaci.

Myślę, że głosy w stylu - "autka pofirmowe be" są podnoszone przez tych,
którzy nie mają okazji kupić autka, za które po 3-4 latach używania mogą
dostać dokładnie tyle kasy co za niego zapłacili....







Temat: nowy HP610 i atrament


To ty kolego bajki piszesz. Jak ogladales te zasobniki? Pudelka czy
rozpakowywales glowice i porownywales je? Gdyby do 610 pasowaly glowice z
690 to po co HP sprzedawal by takie male tusze tak drogo.
To tak jakby VW zaczal sprzedawac Polo za cene Passata.


Nie zupełnie sie zgodze że to porównanie do VW jest właściwe ale moze cos w
tym jest.

serii 6xx zresztą mówił mi też sprzedawca -choc jak wiadomo nim najmniej
mozna ufać. Wydaje sie ze nawet miejce na czarny atrament w HP610C jest
wieksze niz do 20ml a ponadto irytuje mnie ta dziwna dzwignia obok tego
zasobnika.


Ps. Glowy nie dam choc na 88% jestem przekonyny, ze mam racje. Jutro
sprawdze w sklepie zeby sie upewnic.


Jutro zadzwonie do kolegi który pracuje w serwise HP- czemu tego wczesniej
nie zrobiłem? ;-)
W kazdym razie czekam takze na twoje spostrzezenia.





Temat: nowy HP610 i atrament


Bajki piszesz , do HP 610C pasuja wszystki zasobniki do 6xx tak wiec dobre

sam ogładałem te zasobniki w Office Depot gdzie ta drukarke kupiłem.


To ty kolego bajki piszesz. Jak ogladales te zasobniki? Pudelka czy
rozpakowywales glowice i porownywales je? Gdyby do 610 pasowaly glowice z
690 to po co HP sprzedawal by takie male tusze tak drogo.
To tak jakby VW zaczal sprzedawac Polo za cene Passata.

Ps. Glowy nie dam choc na 88% jestem przekonyny, ze mam racje. Jutro
sprawdze w sklepie zeby sie upewnic.

Pozdrawiam
Pawel Paluszynski





Temat: Pytanie do speca od airbagow
Witam



| Wymiana prawego pasa - napinacz powinien tez odpalic.

Ja bym wymienil kazdy pas ktorym ktos w momencie zderzenia byl zapiety.


 To chyba nie bedzie konieczne. Uderzenie nie bylo mocne. Skasowany zostal
przedni prawy blotnik i drzwi pasazera. Maska, prog, szyby cale.

Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Dzis wymienilismy poduszke i zawiezlismy
fotel do tapicera. Sprawdzilem i na fotelu znalazlem zadnych czujnikow,
tylko
zlaczka do podlaczenia poduchy.
Co do modulu sterujacego, to niedokonca wladomo czy mozna go zresetowac
czy trzeba wymienic. Dowiedzialem sie, ze w okresie z ktorego jest Passat
(10.99) zmieniono moduly z wymienialnych na resetowalne, jednak nie wiem
jak to sprawdzic.
Stanelo na tym, ze chyba pojedziemy do serwisu VW i zaplacimy :(

Pzdr
Bartek





Temat: Pytanie do speca od airbagow
Najpierw trzeba podlaczyc samochod do komp.diagnostycznego ( VAG ) , ktory
jako jedyny moze skasowac usterke ( CRASH ) w sterowniku AIR BAG , pod
warunkiem iz auto jest wyprodukowane po 01.07.99 i to nie na 100 % .
Nastepnie elektronik powie Ci co masz uszkodzone bez rozbierania elementow.
Ja za montaz poduszek , skasowanie sterownika ( TYLKO MODEL 6Q0 ) lub
wymiane w/w biore ok.250 pln.


Witam

| Wymiana prawego pasa - napinacz powinien tez odpalic.

| Ja bym wymienil kazdy pas ktorym ktos w momencie zderzenia byl zapiety.

 To chyba nie bedzie konieczne. Uderzenie nie bylo mocne. Skasowany zostal
przedni prawy blotnik i drzwi pasazera. Maska, prog, szyby cale.

Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Dzis wymienilismy poduszke i zawiezlismy
fotel do tapicera. Sprawdzilem i na fotelu znalazlem zadnych czujnikow,
tylko
zlaczka do podlaczenia poduchy.
Co do modulu sterujacego, to niedokonca wladomo czy mozna go zresetowac
czy trzeba wymienic. Dowiedzialem sie, ze w okresie z ktorego jest Passat
(10.99) zmieniono moduly z wymienialnych na resetowalne, jednak nie wiem
jak to sprawdzic.
Stanelo na tym, ze chyba pojedziemy do serwisu VW i zaplacimy :(

Pzdr
Bartek






Temat: golf 3 1,9 TDI- opinie


witam gdyby grupowicze zechcieli sie wypowiedziec na temat takiego
samochodziku z lat 94-95(awaryjnosc, trwalosc, eksploatacja) bylbym
wdzieczny ...


Bardzo dobry silnik .Dobre trwale blachy .Troche przy maly bagaznik ale
ogolnie ok.Auto raczej pewnie.Jak sie cos sypie ,to raczej drobiazgi ,ktore
zawsze pozwalaja dojechac do celu .Ogolnie przy autach w pewnym wieku
,olbrzymie znaczenie ma jak to auto bylo traktowane przez wlasciciela.Trzeba
dokladnie wszystko sprawdzic i jak jest ok ,to brac.Kumpel kupil pol roku
temu passata z 96 roku wlasnie 1.9 TDI .Sypie mu sie wszystko co mozliwe
,wymienial juz skrzynie (automat) ,robil elektryke no i jeszcze mu cholernie
kopci i muli (pewnie przeplywomierz) .Wbil sie poprostu w auto ujezdzane na
taxi w niemczech z wymienionym silnikiem.Tak se wlasnie ludzie wyrabiaja
opinie o autach i zarazaja nia pozniej innych.Ja mialem wsumie 4 auta z
koncernu VW ,wszystkie z pewnego zrodla i nie mialem z nimi zadnych
problemow.Przesiadlem sie z wielkim lekiem na forda bo przeciez "ford gowno
wort" no i po 3 latach jestem mile zaskoczony.Teraz nastepny tez bedzie
pewnie ford.
Wiem ,ze moze ogolnie zboczylem z tematu ale chodzilo mi o to ,ze jak kupisz
auto z pewnego zrodla i sprawdzone ,to napewnoe bedziesz zadowolony.

pozdrawiam
Pawel





Temat: Problem z chlodzeniem-pomocy!


| W Twoim przypadku dochodzi jeszcze (czego Ci nie zycze)  mozliwosc
| uszkodzenia (wskutek przegrzania) uszczelki pod glowica. Otworz korek
No taaak ;-(((  Dzieki ;))
To jest wlasnie odpowiedz, ktorej nawet sugerowac nie chcialem;)))
Ale czemu sytuacja taka nie wystepuje nawet podczas  naprawde
ostrej jazdy?


Opisze Ci moj wlasny problem, jaki mialem swego czasu w moim "Passacie"
(dieslu). Podczas jazdy w miescie "zacial" mi sie kiedys termostat. Stalem
w korku, nie moglem szybko zjechac ze skrzyzowania, plyn sie zagotowal. Po
wymianie termostatu wszystko z pozoru bylo OK, poza tym, ze co jakis czas
temperatura silnika nagle rosla bez zadnej widocznej przyczyny (zdarzalo
sie to zarowno w ruchu miejskim jak i na trasie), poczym znow spadala.
Trwalo to przez kilka dni, poczym podczas jazdy na trasie nagle nastapila
"katastrofa" - najpierw zapalila sie kontrolka braku plynu, nastepnie
wskaznik temperatury polecial na czerwone pole. Zatrzymalem sie,
otworzylem maske i zobaczylem fontanne plynu wylatujaca przez zawor
cisnieniowy zbiorniczka... :(((

Nie prorokuje Ci "na 100%" ze w Twoim przypadku przyczyna przegrzewania
jest identyczna, ale lepiej "na zimne dmuchac" i sprawdzic zawczasu, zeby
pozniej nie bylo niemilych niespodzianek...

A podczas powolnej jazdy moze sie przegrzewac dlatego, ze przy malych
predkosciach chlodnica dziala o wiele mniej wydajnie.

Mimo wszystko zycze Ci, aby przyczyna okazala sie mniej klopotliwa do
usuniecia ! :)))

Pozdrawiam !

Wojtek





Temat: Regeneracja pompy wspomagania VW ...



| Witajcie,

| Gdzie w Bydgoszczy lub okolicach mogę dobrze zregenerować
| pompę wspomagania do VW Passat '94 do silnika Diesla 1,9TD AAZ
| wg ETKA - 028 145 157 D ?

a czy ktos jest w stanie powiedziec czy to jest taka sama pompa jak od
VW Polo/Caddy 1,9 TDI ? bo mam akurat na zbyciu :))


Podaj numer oryginalny ktory jest na tabliczce pompy to na ETKE sie wrzuci
i sprawdzi.

Piotr





Temat: Wybite łożyska?
Od jakiś 3 tygodni buczy mi cosik w zawieszeniu.
Silne wycie zaczyna się od 110, przy 120 nie słychać już silnika (a jest to TD)

Przy przejeżdżaniu nierówności trochę zmienia ton tego buczenia.
Delikatnie słychać też między 50-60 (chyba bardziej przy zwalnianiu), ale tu
trzeba się już wsłuchać, gdyby tylko tak wyło to pewnie nie zwróciłbym na to
uwagi.

Jeśli to wybite łożyska to czy nie powinny hałasować bardziej równomiernie, ze
wzrostem prędkości?

Oczywiście hałas jest ten sam przy wciśniętym sprzęgle. Trudno mi określić
kierunek, z którego dochodzi, bo jest bardzo niski, a przy tej pogodzie raczej
nie odważę się na „gwałtowne ruchy kierownicą” przy 110 żeby sprawdzić czy to
prawa czy lewa strona.

Przypadkowo (lub też nie) zbiegło się to w czasie z remontem zawieszenia.
Wymienione były amortyzatory i poduszki z przodu, wszystkie sprężyny, osłony i
odboje, oraz tuleje metalowo-gumowe na tylnej belce.
Nie wiem dokładnie od kiedy buczy, bo zauważyłem to dopiero w trasie, na równej
drodze.
W mieście nie rozwijam takich prędkości J

Dla pełnego obrazu dodam, że w miedzy czasie zmieniłem koła na zimowe (razem z
felgami).
Dwa razy była ustawiana geometria w dwóch różnych stacjach (drugi raz, bo
strzeliła poduszka amortyzatora,
nowa).
Autko to passat 1,6TD ’91.





Temat: tdi-1,9 kiedy?


witam wszystkich!
czy ktoś z grupowiczów może powiedzieć mi:  przy jakich warunkach włącza się turbo i czy mogę jakoś sprawdzić czy się włączyło czy nie, np jakiś świst :) turbinki czy coś takiego
vw golf III 1,9 td intercooler
dziękuję - tomek


Witam,

Nie wiem czy to tak działa w GIII - troche nowszy silnik niż mój, ale w
przypadku podobnego silnika 1,9TD w mojej cytrynie turbo zaczyna
efektywnie doładowywac powietrze po przekroczeniu 2500 obr/min. W
praktyce wyglada to tak że przyspieszając na powiedzmy 3 biegu przez
pierwsze 2-3 sek. autko rozpędza się z podobną (w miarę stałą)
prędkoscią następnie po przekroczeniu tej granicy w okolicach 3000 obr.
dostaje solidnego "kopa" czyli wzrost prędkosci jest znacznie większy
niż wynikałby z relatywnego wciskania pedału gazu. Można to opisac że
"auto rwie sie do jazdy".
Takie wrażenia są najbardziej odczuwalne na 3 i 4 biegu.

Co do wrażen dzwiękowych to raczej nic takiego nie ma ale moja jednostka
napedowa jest b.dobrze wyciszona więc jest tylko swist powietrza.
Natomiast zwracam uwage na jeden fakt ( było juz kiedys o tym na liscie)
turbosprezarka nie włącza się po przekroczeniupewnej granicy ona działa
(w większosci pojazdów) przez cały czas natomiast od pewnej granicy
obrotów zwiększa znacznie swoja wydajnosc.

Choć np. mój kolega w passacie 1,9TD twierdzi że efekty dzwiekowe
wzmozonej pracy turbo sa u niego znacznie bardziej slyszalne.





Temat: passat b3 1.8 monowtrysk - kody bledow jak zcytac ?
tym razem prosba kumpla ktory ma takiego woza ...
jak zczytak kody bledow tego silnika - prawdopodobnie am oznacznei RP - czy
jest jakies zlacze diodowe - w sensie zwarcia czegoss tam i liczenia
mrugniecia dioda - czy tylko pod kompa jakims vag diagnostics mozna
sprawdzic to i owo ?
z gory dzieki.

pozdrowka





Temat: Pozdrowienia dla wszystkich którzy nie założyli zimówek.


srutututu kupa drutu, rodzice zmienili opony na zimowki, ja wlasnie tez
[ciach]
zalozyl do swojego passata to najgorsze opony na jakich jezdzilem do tej


no coz ja moglem sprawdzic jaka jest roznica i to wcale nie szalejac bo
zmienilem wtedy na zimowki jak juz lezal snieg, i roznica byla zauwazalna, a
sytuacje awaryjne wystepuja nie tylko wtedy kiedy ty szalejesz i wlasnie
wtedy najczesciej braknie tych kilkudziesieciu centymetrow





Temat: Prośba o opinię


| Przymierzam się do zakupu VW Passata z silnikiem 1.9 tdi rocznik 91.
| Jakie macie zdanie na w temacie tego auta ? Chodzi mi o opnie czy jest
| awaryjne, ekonomiczne, jak drogie sa czesci itp. itd. Ile ten silnik ma
| mocy ?
| Aha i czy kwota ok. 12 tys. (PLN) to dobra cena za niego.
| Za info z gory dzieki.
| Pozdrawiam,
| Pawel.

Kolega z Belchatowa ???
Bylem w miescie 2 tygodnie, jezdzilem obklejony i nikt mnie nie obtabil
:-[ A jezdzilem sporo :-]

Co do auta to nie jestem pewien czy ten silnik to juz TDI (chyba jeszcze TD)
Niemniej moge sie mylic.
Autko duze i to jest najwazniejsze :-] Przynjamniej dla mnie komfort to
podstawa.

Ale generalnie bym bral bo to przyjemne auto.
Z Czesciami nie powinno byc problemu.

--
topek -jak zawsze pozdrawiajacy

Lagunka V6 3.0
- "co mowi ladnie do mnie po niemiecku,
    wkrotce zostanie zagazowana"
- obklejony !! :-]
- GG: 1780953
- IRC: #belchatow #gwardia


Nie z Bełchatowa :) Z Krakowa :)
No właśnie z tego co wiem to już ponoć TDI. Wyposażenia dokładnie nie znam bo
auto jedzie dopiero z Francji i nic wiecej nie moge powiedzieć.
Interesuje mnie tylko czy jest wart tych pieniędzy i czy tani w utrzymaniu.
Szczerze mówiąc to nie zależy mi na "mocy". No i co powinienem sprawdzić jak go
już zobaczę ?

Pozdr,

Pablo.





Temat: Samochod pokradzierzowy


Witam
Mam okazje kupic rocznego Passata pokradzierzowego.
Byly wlasciciel odebral juz odszkodowanie wiec firma ubezpieczeniowa chce
sprzedac ten samochod za 70% ceny.

Jest z tym tylko jeden problem.
Nr seryjne. Jest do samochodu dodane postanowienie prokuratorskie, jest
legalnie nabity nr (ale taki dziwnie krotki) a stary jest porostu zabity
mlotkiem (albo czyms takim). Nr silnika jest z kradzierzy (podobno nie da
sie go zmienic) wiec w dowodzie jest zaznaczone ze w tym samochodzie brakuje
tego nr.

A teraz pytanie.
W polsce jak mnie policja sprawdzi to sie jakos wybronie ale za granica to
mnie od razu zamkna za takie nr niezaleznie od polskich papierow.
Czy ktos slyszal o takim przypadku i moglby cos doradzic ?


Szczerze, to ja tez taki kupilem. Numery nabite przez policje i
tabliczka 'Numery zastepcze'. W dowodzie mam ten nowy numer i wpis, ze
brak nr silnika. W starej tabliczce
nr jest przekreslony.
Obecnie mam jeszcze tablice probne i czekam az dostane 'czarne' ..albo
i nie.
Obeny wlasciciel go zarejestrowal, wiec i chyba mi sie uda :)

Pozdrawiam
Sebastian





Temat: Samochod pokradzierzowy
Witam
Mam okazje kupic rocznego Passata pokradzierzowego.
Byly wlasciciel odebral juz odszkodowanie wiec firma ubezpieczeniowa chce
sprzedac ten samochod za 70% ceny.

Jest z tym tylko jeden problem.
Nr seryjne. Jest do samochodu dodane postanowienie prokuratorskie, jest
legalnie nabity nr (ale taki dziwnie krotki) a stary jest porostu zabity
mlotkiem (albo czyms takim). Nr silnika jest z kradzierzy (podobno nie da
sie go zmienic) wiec w dowodzie jest zaznaczone ze w tym samochodzie brakuje
tego nr.

A teraz pytanie.
W polsce jak mnie policja sprawdzi to sie jakos wybronie ale za granica to
mnie od razu zamkna za takie nr niezaleznie od polskich papierow.
Czy ktos slyszal o takim przypadku i moglby cos doradzic ?

pozdrawiam
ciuSma





Temat: Te cholerne spaliny....


Moje pytanie jest nastepujace: Jak domowym sposobem, bez instalacji
sprezonego powietrza sprawdzic szczelnosc instalacji wydechowej?


Istnieje stara domowa metoda - potrzebne sa dwie osoby i szmata.

Jedna osoba zatyka szmata koniec rury wydechowej - jezeli silnik sie nic a
nic nie przydlawia, to znaczy ze wydech jest nieszczelny. Wtedy druga osoba
organoleptycznie sprawdza, ktoredy wydostaja sie spaliny. Wystarczy
przejechac reka w pewnej odleglosci od rury po calej linii wydechu - na
pewno bedzie gdzies wyczuwalny strumien spalin.

Metode z powodzeniem stosowalem w moim starym Passacie





Temat: Opel Corsa 1,2 spalanie gazu PYTANIE
Instalacja Lovato założona 5 lat temu... Tomasetto i Lovato - jednopunktowy
wtrysk.

Starałem się jeździć bardzo łagodnie, by spalić jak najmniej. Dziwi mnie
jednak czemu takie małe silniczki, a palą tak piekielnie dużo. Przecież
spalanie gazu niczym się nie różni od starego passata pojemność 2.0 - też
pali 11 litrów w mieście. A może po wymianie filtra gazu będzie lepiej? Co
jeszcze można sprawdzić? Wiem, że samochód nie jest nowy, ale moim zdaniem
powinien zamykać się w 9 litrach... Cieniasy sportingi 1.1 palą ok 7-8
litrów gazu, więc tutaj powinno być podobnie.





Temat: Opel Corsa 1,2 spalanie gazu PYTANIE


Instalacja Lovato założona 5 lat temu... Tomasetto i Lovato - jednopunktowy
wtrysk.

Starałem się jeździć bardzo łagodnie, by spalić jak najmniej. Dziwi mnie
jednak czemu takie małe silniczki, a palą tak piekielnie dużo. Przecież
spalanie gazu niczym się nie różni od starego passata pojemność 2.0 - też
pali 11 litrów w mieście. A może po wymianie filtra gazu będzie lepiej? Co
jeszcze można sprawdzić? Wiem, że samochód nie jest nowy, ale moim zdaniem
powinien zamykać się w 9 litrach... Cieniasy sportingi 1.1 palą ok 7-8
litrów gazu, więc tutaj powinno być podobnie.


Nie porównuj silnika 1,1 Fiata z 1,2 Opla. To inne generacje, ten 1,2
Opla jest trwały, dość niezawodny i żarłoczny.
1,1 Fiata to fire, jedne z najlepszych silników benzynowych, właściwie
bez wad konstrukcyjnych.





Temat: Lampka ABS świeci


| Czy ktoś może podać mi przyczynę dlaczego podczas jazdy zaświeca się
| kontrolka ABS,czasami gaśnie a czasami świeci przez cały czas
jazdy.Grzeją
| się też przednie koła.Chodzi o passata kombi 91 rok. Pozdrawiam.


Odpowiem na przykładzie golfa III
Czujniki ABS znajdują się przy kołach, dochodzą do nich po 2 kabelki .
Aby sprawdzić czujnik, należy zdjąć gniazdko czy wtyczkę ( jak go zwał tak
go zwał) i na stykach czujnika zmierzyć omomierzem ok 1 kohm oporność. Jeśli
jest przerwa, czujnik należy wymienić. Praktycznie w nim nie ma się co
popsuć poza przepaleniem lub przerwaniem cewki wewnątrz.
Jeśli chodzi o wymianę, to np. w golfie wyjmując go, musiałem wyjmować po
kawałku- tak mocno był zaklinowany, a kupowałem na allegro chyba po 35 zł
identyczne z tym  że w obudowie plastikowej. W metalowej chyba potrzebna
byłaby prasa aby go włożyć. Lampka ABS zgaśnie po przejechaniu 500- 1000 m.

Pozdrawiam
       Bogdan





Temat: wymiana uszczelniaczy zaworow bez sciagania glowicy


czy da sie wymienic uszczelniacze zaworow bez sciagania glowicy w
silniku DOHC z 2 walkami rozrzadu? passat 1991 2L DOHC silnik 9A


Jak bedziesz mial szczescie to tak..... Trzeba tylko uwazac zeby nie
porysowac trzonków zaworów. No i pilnuj polozenia tloków.... ;-)
IMHO lepiej dolozyc te 50-100 zl za uszczelke i sprawdzic gniazda i
prowadnice.

Pozdrówka
Miki





Temat: Kupno samochodu (Diesel Kombi)
Witam

Jest jeden maly problem.
Planuje ten zakup w lipcu w Holandii, a na grenlandie stamtad troche daleko
:).

Chcialem sie ogolnie dowiedziec czy warto kupic Passata, a jesli nie to jaki
inny w miare duzy i za takie pieniadze.
Znam sie troche na naprawach samochodow ale benzyniakow. W dieslu
wymienialem tylko olej i pasek klinowy. Nawet nie wiem jak sprawdzic latem
czy samochod sie nadaje do jazdy, stad moje pytania.
Na 95 % musi to byc diesel i na 95 % kombi.
Prosze o jakies uwagi zwlaszcza osob, ktore jezdza Dieslem Passatem kombi 19
TDI 1995/1996 r. produkcji.

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam.

Domel

Poldolot 1,5 GLE 8V LPG :)


|
| Chce stac sie szczesliwym posiadaczem samochodu kombi z silnikiem
diesla.

Jesteś więc w komfortowej sytuacji jeżeli chodzi o ocenę stanu silnika.
Wystarczy, że auto, przy tych mrozach, zapali rano, żeby mieć pewność o
dobrym stanie dieselka.
Tylko się spiesz, nie wiadomo jak długo jeszcze będzie poniżej -10  :)))

--
pozdrawiam
krzysztof






Temat: Problem z zapalaniem, szarpie - TDI


razem), a gdy juz zapalil strasznie nim szarpalo i nierowno chodzil, przez
kilka sekund, moze kilkanascie (poprostu chodzi jakby nie na wszystkie
cylindry). A przeciez to dopiero przymrozki. Akumulator nowy. Nie wiem co
jest grane. Jedni mowia mi ze to wina swiec inni ze wtryskow, doklanie
zebym
wymienil koncowki wtryskow. jeden koles powiedzial mi ze przyspieszacz
jest
walniety, ale auto wchodzi na dobre obroty podczas zapalania tj. okolo 300
wiecej.


Mam to samo też w TDI, tylko przebieg ok. 200kkm
Na ciepło pali od dotknięcia, na mrozie nie bardzo....
Objawy jak u Ciebie
Wymieniłem już filtr paliwa i szystkie świece - jednakowe bosh-e
Ciśnienie sprężania też jest w miarę ok (27-28 at)
Jedyne co mi zostało to przekaźnik od świec - nie jestem pierwszym
właścicielem, myślę że jest założony jakiś sztukowany, nie łączy
dostatecznie
długo, a w tdi powinien grzać jeszcze chwilę po uruchomieniu silnika.
A przekaźnik kosztuje prawie 100.....
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły/sugestie?
A możę ktoś mógłby podłączyć żarówkę do szyny świec i sprawdzić,
jak długo grzeję i czy są włączone po zapaleniu silnika?
Tylko temperatura płynu powinna być poniżęj 7 stopni.

Pozdrówka
Miki
Passat TDI
silnik 1Z





Temat: Wymiana tarcz, klockow i szczek z tylu

CZesc


Witam,

niestety nadszedl czas na wymiane hamulcow z tylu, w zwiazku z
czym troche przesadowalem rynek, ale bede wdzieczny za opinie na
temat kilku firm. Mianowicie mam zamiar kupic klocki hamulcowe
firmy ATE lub SBS, szczeki SBS lub Delphi i tarcze ATE / Delphi. O
firmie ATE slyszalem duzo pozytywnych opinii i rowniez ich cena
wydaje sie odwzorowywac jakosc :) Delphi to tez chyba w miare
uznana marka, jednak co mozna sadzic o SBS? Lepiej nie ryzykowac i
isc w w miare juz sprawdzone Delphi? Nie chce sie jakos
szczegolnie wykoszytowywac, wiec na samym ATE 'remontu' robic tez
nie chce :)

I jeszcze jedno - co to za firma HART? Na Allegro tego sporo, ceny
maja cholernie niskie, ale jak jest z jakoscia - zupelne dno? :)
Np. tarcze ATE na tyl do mojego samochodu kosztuja 260 zl,
natomiast HART to tylko 100 zl, a wiec roznica ogromna!


Tarcze ATE i klocki Ferrodo Premium w moim bylym aucie ten duet
przejechal 85 tys km i klocki byly w 3/4 zuzyte.
Byla to os przednia a auto to Passat VR6 Variant.
Na osi tylnej mialem tez ATE tarcze i klocki ATE i po 120 tys
przestalem sprawdzac nawet bo klocki byly w polowie a tarcze jak nowe.
Wszystko kupowalem nie na Allegro tylko w http://www.sklepmoto.pl/.





Temat: Opel Corsa 1,2 spalanie gazu PYTANIE


Starałem się jeździć bardzo łagodnie, by spalić jak najmniej. Dziwi mnie
jednak czemu takie małe silniczki, a palą tak piekielnie dużo. Przecież
spalanie gazu niczym się nie różni od starego passata pojemność 2.0 - też
pali 11 litrów w mieście. A może po wymianie filtra gazu będzie lepiej? Co
jeszcze można sprawdzić? Wiem, że samochód nie jest nowy, ale moim zdaniem
powinien zamykać się w 9 litrach... Cieniasy sportingi 1.1 palą ok 7-8
litrów gazu, więc tutaj powinno być podobnie.


Sprobuj przy rozpedzaniu nie wrzucac dwojki ponizej 25-30, trojki ponizej
50, czworki ponizej 75-80. Powinno to dac dobry efekt przy tym silniku. Jak
konczysz rozedzanie to od razu wbijaj o dwa biegi do gory i trzymaj stala
predkosc. Jak chcesz tym jezdzic "delikatnie" to niestety ale nie da rady,
bo albo bedziesz zawalidroga albo przepalisz straszne ilosci gazu.





Temat: Rejestracja uzywanego auta = droga krzyzowa przez pole minowe...


Szczerze współczuję i już się boję, bo ja też mam w Karcie Pojazdu
numer silnika J4D WBS44761 zamiast WB54476. Jakaś sierota
tak wpisała (J4D to też typ silnika a ta 1 to pewnie było I).


ozesz kurde, ja nawet nie sprawdzalem numerow. zreszta na zerowce nawet
fachmanowi sie nie chcialo sprawdzac (tusza nie pozwalala na takie wygibasy
:)) to spisal numer z dokumentow :))) a samochod z belgii i to mondeo...nie
zdziwie sie jak numer bedzie inny albo w ogole go nie bedzie... kumpel ma
passata z belgii, przerejestrowywal ostatnio po dziadku i sie okazali ze nie
ma numerow bo to silnik byla niby czesc wymienna totez numerow nie bylo od
nowosci. musial nabijac, a samochod w kraju juz ladnych pare lat jezdzil.
jak bede sprzedawal auto to na kontrole techniczna sie chyba znieczule
polowka albo dwoma. ...zeby mi nerwy nie puscily





Temat: Rok produkcji a VIN


Proszę o informację na jakiej podstawie wydział komunikacji wpisuje rok
produkcji w dowodach rejestracyjnych i innych dokumentach.
Kupiłem sobię w Nieczech Passat-a rocznik ( niby ) 2004 - w numerze VIN
jest czwórka, data pierwszej rejestracji w Niemczech : styczeń 2004.


Nie wiem jak w przypadku VW ale pewnie tak jak w Oplu czyli np nr 4 w
odpowiednim miejscu w VINie mówi o tzw roku _modelowym_a nie o produkcji,
czyli auto z 4ką mogło zostać wyprodukowane od września 2003 do sierpnia
2004,
inna sprawa że jak auto rejestracja styczeń 2004 to pewnie produkcja 2003, a
jak to sprawdzić ?
brat





Temat: Rok produkcji a VIN


Proszę o informację na jakiej podstawie wydział komunikacji wpisuje rok
produkcji w dowodach rejestracyjnych i innych dokumentach.
Kupiłem sobię w Nieczech Passat-a rocznik ( niby ) 2004 - w numerze VIN
jest czwórka, data pierwszej rejestracji w Niemczech : styczeń 2004.


Numer VIN mówi ci m.in. o roku produkcji, tyle że nie jest on zapisany ot
tak, po prostu 4 = 94. Wydził komunikacji sprawdza właśnie po VINie rok
produkcji i tyle...
Jak rozkodować twój czyli VWejowski VIN poszukaj w googlach.
Np. w BMW po ostatnich 7 znakach VINu możesz sprawdzić date produkcji, model
itd i tak:
GB80500 bedzie samochodem z lutego 92 a nie np z rocznika 98 czy 95.
A samochód z ostatnimi: KB10022 bedzie ze stycznia 95 a nie z roku 91 czy
92...
Poza tym jak auto zostało zarejestrowane w styczniu to co się dziwisz że
został wyprodukowany w poprzednim roku. Rzadko się zdarza żeby samochody
wyprodukowane w jakimś tam miesiącu były też zarejestrowane w tym samym
miesiącu. Auto musi opuścić fabrykę, dojechać do dilera, poczekać na klienta
itp.
Co do postarzania auto to w naszych dowodach jest rubryka data produkcji
więc wpisują zgodnie z prawdą. Jest też rubryka: data pierwszej rejestracji
i tam też wpisują z prawdą. To że jedna data może być w listopadzie 94 a
druga w styczniu 95 to co tu sie dziwić?
Wojtek





Temat: centralny Rejestr skradzionych samochodow
Jak jest z rejestrem pojazdow skradzionych.

Kolega ma sasiada co kupil na gieldzie passata.
Przy rejestracji stwierdzili ze dokumenty falszywe i mu policja odebrala
samochod.
Potem sprawdzili ze kradziez zgloszono z Niemiec , na terenie Polski.

On kupowal na gieldzie ze znajomymi, ale w rejestrze nie sprawdzal.

Myslalem ze ten rejestr jest obowiazkowy dla zagranicznych samochodow,
co najmniej.
Ze na kazdej umowie dadza stempelek ze nie figuruje w rejestrze na
dzien, godzine zawarcia umowy.

U on podobno nawet nie widzial ze taki rejestr istnieje i mozna
sprawdzic ( za ile - nie wiem ).

Moze jest ktos na liscie , kto pracuje w tym rejestrze, moze z policji,
i powie po co ten rejestr, jak sprawdzenie nie jest obowiazkowe i czy
rejestr jest aktualny .

I co znaczy jak pojazdy nie ma w rejestrze , czy to jakas gwarancja ze
nie kradziony czy jeno, ze nie wpisano do rejestru.
A wpis tez dobrowolny.
Czyli rejestr dziurawy .
Jacek





Temat: Zaplon - co sie stalo VW Golf


Witam
Po pewnym czasie jazdy autem (VW Golf III GT 1800 - bezyna), silnik zostal
wylaczony. Wsiadajac ponownie przekrecam kluczykiem w stacyjce na pozycje
1 (wskazowki ustalaja swoje polozenie, wszystkie swiatelka na tablicy
rozdzielczej sie zapalaja, od Airbag gasnie) czekam chwilke a nastepnie na
pozycje 2 - rozruch silnika i nic sie nie dzieje. Ponownie powtarzam i ta
sama sytuacja. Rozrusznik nie kreci.

Co sie stalo ?

Od czego zaczac, co najpierw sprawdzic ?

Czy w zaciszu domowym jest to do naprawienia, czy trzeba jechac na
warsztat ?


Pewnie warsztat, ostatnio kolega  miał podobnie tylko że przy passacie 1.8
96r i się okazałoże to kostka stacyjki, podobno dość częsta awaria w vw
(według pana ze sklepu). Podobno można samemu wymieć koszt nowej to chyba
20-30 zł jednak pan ze sklepu odradził ze względu na konieczność zdjęcia
kierownicy a co ztym związane poduszki. W warsztacie cała impreza kosztowała
70 zł.





Temat: Przestroga przed warsztatem w Konstantynowie łódzkim


Gdyby ktoś musiał korzystać z usług tego warsztatu (naprawa skrzyni
automatycznych to ich "specjalizacja") to musi się uzbroić w cierpliwość i
sprawdzać wykonanie usługi. Naprawa w moim samochodzie była przeprowadzania
ok. 20 stycznia i kosztowała sporo kasy. Po około miesiącu zorientowałem
się, że to co mieli zrobić (wymiana simeringów na wale+skrzyni+reduktorze)
nie zostało wykonane. Właściciel firmy był zdziwony, ale ostatecznie
łaskawie zgodził się, że poprawi spartaczoną robotę. Czekałem na telefon od
niego kolejne 2 tygodnie. Potem "był chory"...Wreszcie "łaskawca" mnie
przyjął....Wstawiłem samochód we wtorek 11 marca i już.....po tygodniu 18
marca (gdybym nie wydzwaniał do gościa kilka razy dziennie i nie był tam 2
razy w ciągu tygodnia to chyba do dziś nie miałbym autka) mogłem odebrać.
Więc uważam, że należy wszystkich przestrzec przed tym warsztatem.
A tak przy okazji...czy macie jakieś metody nacisku w takich sytuacjach?


Ja żem ślepy na starość, ale w takim poście być
powinno:
Nazwa i adres zakładu pracy
a wypadało by
własnego nazwiska się nie wstydzić.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm





Temat: VW Jetta - świece żarowe HELP!


| O jasny gwint... =8-O Za taki sam (?) przekaznik do Passata 1.6D
| placilem rok temu niecale 80 PLN (hurtownia "Fota" w Poznaniu na
| Szamarzewskiego).
Dzwoniłem do odziału tej hurtowni w W-wie. Niestety nie mają nawet w
katalogach tej częsci :-( Największy szrot mieszczący sie w W-wie tez
nie ma.  R A T U N K U ! ! !


Nie wiem co Ci poradzic... Gdybys mieszkal w Poznaniu to moglibysmy na
chwile przelozyc ten przekaznik z mojego auta do twojego, zeby sprawdzic.
Kupowalem go jakies 2 lata temu - moze juz dzis nie maja. Ale dziwne, bo w
katalogu powinien byc - w koncu facet wlasnie w katalogu go znalazl... :-/

Jesli chcesz, to po "dlugim weekendzie" moge popytac u nas - tylko podaj
mi dokladne dane Twojego silnika (rocznik, model).

Swoja droga az mi sie wierzyc nie chce, zeby za takie g**** chcieli az
tyle kasy - za uklad sterowania kontrolka poziomu plynu w chlodnicy
placilem u _dealera_VW_ (Kulczyk) niewiele ponad 40 PLN ... :-/

Pozdrawiam :)

W.





Temat: centralny Rejestr skradzionych samochodow
Kurcze, czlowieku ustaw sobie zegar w kompie.

Michalkos





Jak jest z rejestrem pojazdow skradzionych.

Kolega ma sasiada co kupil na gieldzie passata.
Przy rejestracji stwierdzili ze dokumenty falszywe i mu policja odebrala
samochod.
Potem sprawdzili ze kradziez zgloszono z Niemiec , na terenie Polski.

On kupowal na gieldzie ze znajomymi, ale w rejestrze nie sprawdzal.

Myslalem ze ten rejestr jest obowiazkowy dla zagranicznych samochodow,
co najmniej.
Ze na kazdej umowie dadza stempelek ze nie figuruje w rejestrze na
dzien, godzine zawarcia umowy.

U on podobno nawet nie widzial ze taki rejestr istnieje i mozna
sprawdzic ( za ile - nie wiem ).

Moze jest ktos na liscie , kto pracuje w tym rejestrze, moze z policji,
i powie po co ten rejestr, jak sprawdzenie nie jest obowiazkowe i czy
rejestr jest aktualny .

I co znaczy jak pojazdy nie ma w rejestrze , czy to jakas gwarancja ze
nie kradziony czy jeno, ze nie wpisano do rejestru.
A wpis tez dobrowolny.
Czyli rejestr dziurawy .
Jacek






Temat: VW Jetta - świece żarowe HELP!


nie jest jednak zwykly przekaźnik. Przede wszystkim, on nie "pyka". W
srodku jest jakis scalak, dwie plytki drukowane i jakies pierdoly.
Slyszalem ze ten "przekaznik" steruje czasem grzania swiec, zbiera
informacje np. od czujnikow temperatury cieczy itd...


A dokladniej - od osobnego czujnika temperatury, wedlug ktorego ustalany
jest czas grzania swiec. Jesli zdejmiesz kabelek z tego czujnika, to
swiece beda grzane przez "defaultowy" czas maksymalny, niezaleznie od
temperatury silnika :-)


Pojechalem do sklepu (intercars w w-wie) zeby sprawdzic jak dziala z
nowym. Niestety te przekazniki maja tylko na zamowienie i kosztuja AŹ
700 PLNów!!! Nie wiesz gdzie to kupić taniej mozna?


O jasny gwint... =8-O  Za taki sam (?) przekaznik do Passata 1.6D placilem
rok temu niecale 80 PLN (hurtownia "Fota" w Poznaniu na Szamarzewskiego).

Pozdrawiam :)

W.





Temat: rejestracja starego samochodu


| Nic. Do 1kpln nie trzeba płacić. Ale deklarację mimo tego trzeba złożyć.

| Nie trzeba

Jesteś pewien? Gdy w zeszłym roku byłem we wrocławskiej skarbówce po
nabyciu auta, spotkałem ichniego klienta. Klął jak szewc, bo kupił auto za
bodaj 950zł i kazali mu złożyć Pcc-1. Klął, bo nie miał NIP'u zbywcy.
Gdyby było tak jak piszesz, to każdy by wpisywał kwotę zakupu poniżej
1000zł, skoro US i tak miałby tego nie sprawdzać. Przecież dla niektórych,
te 2% to często niebagatelna kwota.
Chyba, że znów się coś pozmieniało, albo gościa wówczas wkręcili.


Tak jestem pewien. Bo sprzedawałem w zeszłym roku starego passata, i nic
takiego nie musiał nowy właściciel robić, a na umowie było 900zł.  Gosciowi
pewnie kazali pisac PCC1 bo samochód był warty więcej niz wpisał na umowie,
a to nie zawsze przechodzi, bo babki w US mają mądre gazety/książki z
wartościami chyba wszystkich uzywanych samochodów





Temat: Czy to ABS nawalił ?


VW Passat benzyna z 1996r. Lampka kontrolna ABS zawsze gasła kilka chwil po
załączeniu stacyjki. Teraz nie gaśnie. Zastanawiam się czy to jest awaria
ABS,


Zahamuj poprostu gwaltownie i zobaczysz, czy Ci zablokuje kola, czy ABS
bedzie stukal. Zwykle jednak lampka z napisem ABS, czy tam odpowiednim
piktogramem mowi tylko i wylacznie o jego sprawnosci, a nie o calym
ukladzie hamulcowym. Polecam sprawdzic bezpiecznik, czujniki, kabelki,
oczyscic kola, z ktorych speed sensor bierze dane i jak nic nie
wypatrzysz to zostaje serwis...




Temat: Jak sprawdzić?
Jak sprawdzić sprawność świec żarowych, bez wymontowania ich z silnika. VW
Passat B3 1.6 TD z 1990 roku.

Z poważaniem
MJ





Temat: Instrukcja obslugi do VW Passata 1.9 TDI
Czesc,

potrzebuje instrukcje obslugi do VW Passata 1.9 TDI (110 KM), rok 1997
(model B5). Tak na prawde to informacje co trzeba sprawdzic i kiedy
wymienic.

Czy ktos uzyczy do skopiowania?

Marcin
0-602-76-11-06
Gdynia





Temat: Serwis - w 3miescie - sprawdzenie auta przed zakupem VW Passat (gdzie?)
Witam,

Chcialbym przed zakupem sprawdzic auto VW Passat '99 w jakims porzadnym
serwisie. Najlepiej w Gdyni. Czy ktos cos moze polecic? Chodzi o najblizszy
poniedzialek w godzinach popoludniowych.

Pozdrawiam.PN





Temat: Jak sprawdzić?


Jak sprawdzić sprawność świec żarowych, bez wymontowania ich z silnika. VW
Passat B3 1.6 TD z 1990 roku.


Zmierzyc omomierzem, kazda osobno, ale nie daje to 100% pewnosci, ze swiece
dobrze grzeja.

Karolek





Temat: Sprawdzenie passata
Witam,
Mam do kupienia uzywanego passata, a poniewaz jestem noga jesli chodzi o
samochody to potrzebuje polecenia jakiegos dobrego serwisu, gdzie moznaby
go sprawdzic. Poludniowo-zachodnia Warszawa / Raszyn / Janki / Pruszkow i
okolice.

Dzieki.
Michal





Temat: Sterowanie centralnym zamkiem - jak sprawdzic?


Chcialem zamontyowac alarm w VW passat z 92r., ale nie wiem jak
sprawdzic czy centralny zamek jest sterowany minusami czy plusami.


Nie wiem jak w VW, ale czasami zdaża się, że sterowanie centralnego raz jest
minusem, a raz plusem.




Temat: wskaźnik temperatury vw
Jak sprawdzić czy wskaźnik temperatury silnika jest sprawny ???
Pytam, bo nie wskazuje temperatury, ponoć można mostkować go i
powinien podnieść wskazówkę i co zrobić, jeśli wskaźnik się uwalił a
nie czujnik ???

VW passat b3 1.8(55 kW) 1990r.





Temat: Kiepskiej jakosci szyby w VW !!!

A jakiej firmy masz szyby? Moze w samochodach VW wyzszej klasy (np.Passat)
montuja troche lepszej jakosci (drozsze) szyby?


Hmm... musze sprawdzic :))




Temat: Turbina do VW Passat B5 TDI


Różni się i jest trudniej dostępna na rynku części używanych (ta od
silnika
AFN) ;). A poza tym nie kombinuj zanim ktoś dokładnie nie zdiagnozuje
przyczyny kopcenia w Twoim aucie. Jeśli silnik nie zużywa nadmiernych
ilości
oleju to awarię turbiny możesz raczej wykluczyć. Auto dymi na czarno, więc
słabe doładowanie najprawdopodobniej jest spowodowane sterowaniem turbiny
(a
nie samą turbiną). Ogólnie mówiąc - znajdź taki warsztat, który ma dobre
referencje i zdiagnozuje, a w drugiej kolejności naprawi usterkę. Robienie
tego "na raty" (a tak wnioskuję z wątku o dymiącym Passacie) tylko
powiększa
Twoje koszty i "oddala" skuteczną naprawę. Nie jestem w stanie uzasadnić
tu
na PMS po czym tak sądzę (stanowczo za duzo pisaniny) ale mam wrażenie, że
właściwa regulacja osprzętu silnika, plus ewentualna (!!!) wymiana
przepływomierza i/lub filtra powietrza przywróci 100% sprawności Twojego
Passata. Może się też okazać, że któryś czujnik podaje niewłaściwe
parametry
i stąd cały kłopot. Nie wiem skąd jesteś ale znam wiele miejsc, gdzie za
bardzo rozsadne kwoty Twoje auto mogłoby odzyskać pełną sprawność
techniczną - a jak mi sie wydaje - najbardziej mu brakuje dobrego
specjalisty ... .  Jeśli zdecydujesz sie na wizyte w jakimś dobrym
warsztacie - nie nastawiaj sie na kosmiczne kwoty, bo silnik AFN ma to do
siebie, że dobrze ustawiony i ze 100% sprawnym osprzętem nawet przy
przebiegu 500 kkm nie kopci i nie jest słabszy. IMHO w Twoim aucie ktoś
odwalił jakąś rzeźbę i trzeba dobrego machaniora, który to "wyprostuje". A
w
razie czego - wal na priv - naprawimy auto korespondencyjnie :))). A poza
tym dobrze by było, gdyby Kolega "uysy" wtracił swoje "3 grosze" do tej
dyskusji ;))). Tak więc Kolego "UYSY" ;)) - do tablicy !!!!


Witam

Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedz.
O tą turbine pytałem z ciekawości bo dzisiaj na giełdzie widziałem właśnie
turbo do 130KM Tdi. Ale ostatnio auto zaczeło jechać strasznie wolno tzn 110
i dalej to już bardzo opornie idzie. A na wakacje jechałem nim spokojnie 190
i to bez żadnego wysiłku. Tak więc myslę że chyba przepływomierz zaczyna
padać . nawet go dzisiaj wymontowałem żeby sprawdzić czy był oryginalny ( i
jest na nim data 97r. ) Myśle żę chyba miał prawo się zapsuć. Jestem z
Wrocławia

pozdrawiam
Paweł





Temat: diese - jak sprawdzić czy palą wszystkie cylindry ?

Ta metoda raczej nie moze miec miejsca w nowczesnym dieslu - poniewaz:
1. Zluzowac przewody mozna jesli jest pompa rotacyjna lub rzedowa i to ona
doprowadza paliwo do wtyskiwacza
2. W nowoczesncyh TDI przy pompowtryskiwaczach nie dosc ze wszystko jest pod
kapa rozrzadu to poza wezykiem doprowadzajacym rope nic wiecej nie ma.
Owa metoda jest dobra w starszych silnikach.

Nie wiem czy nie mozna aby odlaczyc przewdodu od wtryskiewacza
(elektrycznego).
Nie wiem jaki moze miec to wplyw na cala reszte i komputer - tak wiec lepiej
z takim experymentem bym sie wstrzyamal.

Nie chce tu nic gdybac ale tak wtryskiwacz to pewnie moze pomierzyc na
jakims stole pomiarowym (pewnie droga usluga).


Moja ksiazka obslugi VW twierdzi, ze aby sprawdzic wtryskiwacze czy podaja
paliwo nalezy przy podwyzszonych obrotach silnika zluzowac przewody
doprowadzajace paliwo. IMHO w ten sam sposob mozna sprawdzic ktory gar nie
pali, jesli po zluzowaniu przewodu silnik nie pracuje inaczej, to ten
cylinder.
Nie wiem czy to dobra metoda i co sie dzieje z paliwem ktore idzie do
wtrysku ktory jest poluzowany :)
Zrodlo: "Obsluga i naprawa VW Passat IV generacji od 1996" Wydawnictwo
AUTO
strona 275 :)
Jesli jednak silnik nie "telepie", niepracujacy gar "czuc", to moze byc to
wtryskiwacz ktory wstrzykuje paliwo zamiast go rozpylac. W serwisie
ukladow
wtryskowych wyjma kazdy wtryskiwacz i go sprawdza, a potem to juz pewnie
tylko "wyrok" zapadnie.

Od wtrysku radze odejsc i nie robic samemu.
Test wtryskow powiniem sie zamknac w 50 zl (Ford Mondeo z wymiana koncowki
i
jakims jeszcze testem 80zl)

Pozdr






Temat: Passat B4 1.9TDi - na co patrzeć?
Mam passata B3 i pwiem Ci osobiscie samochodzik godny uwagi B4 rowniez. Nie
moze byc jakiejkolwiek rdzy!!! Zawieszenie na nasze polskie drogi ma
rewelacyjne, ale warto zobaczyc co piszczy pod spodem. Zobacz czy sa
wszystkie plastikowe oslony od spodu samochodu, tam gdzie filtr paliwa, tyl
tam gdzie zderzk dwa winkle prawy i lewy. Przedni plastikowy spolier musi
byc caly. Zobacz tez jak wytarta jest kierownica i nakladki na pedaly, galka
zmiany biegow i jej mieszek. Jezeli wersja kombi warto zobaczyc pake czy nie
jest zbytnio porysowana jezeli tak to wozil jakies towary. Zobacz w jakim
stanie sa klamki zewnetrzne czy nie "lataja". Warto zobaczyc przegluby czy
nie pukaja /kierownica do oporu w lewo i rusz z piskiem potem w prawo/.  Co
do turbo to nie jestes w stanie tego zbadac, ale zobacz czy sie nie poci /z
tylu/ olejem. Wydobywajacy sie dymek z rury wydechowej powinen byc czarny, a
nie blekitny. Luknij czy wszystkie szyby sa takie same. Przedni fotel
kierowcy musi byc w idealnym stanie nie powycierany. Wersja kombi zobacz czy
dziala tynia wycieraczka na suchej szybie!!! Warto sprawdzic jak zapala
zimny samochodzik bez nagrzewania swiecami, powinien zapalic bez problemu
nawet w temp do -10 stopni. Pamietaj jednak, ze 99% passatow ma krecony
licznik zwlaszcza diesle. W passatach lubia latac przednie reflektory
proponuje tez zobaczyc. Nie sugeruj sie rocznikiem lecz stanem samochodu.
Moze smieszne ale prawdziwe tlumiki powinny byc orginalne. Otworz przednie
szyby do konca i sprobuj je zamknac kilka razy. Wszystkie drzwi powinny
zamykac sie bardzo delikatnie bez trzaskania w zasadzie "same". Co do
silnika nie moze byc wyciekow oleju dopuszczalny wyciek to ewentualnie spod
dekla zaworow. Silnik nie moze byc przy kupnie umyty... Co do skrzyni biegow
zobacz jak wchodzi wsteczny - kilka razy. Zobacz spasowanie przedniej maski
z "noskiem". Poruszaj kierownica na boki i zobacz czy nie ma luzu jezeli
jest to jest do wymiane lozysko w obudowie stacyjki i samochod ma sporo
kilometrow. Wiadomo warto luknac na tarcze ale to drobnostka. Sa to moje
tylko i wylacznie moje rady. Kupilem kumplom kilka juz sztuk i na tym sie
wzorowalem - jak narazie sa zadowoleni. Nie sluchaj jakis bajek o 130
koniach. Jak kupisz to daj znac. Oczywiscie nie musisz wzorowac sie na tym

Pozdrawiam




Temat: Radio VW Passat - proszę o opini


Już kiedyś pytałem o to ale po rozmowie z elektrykiem (podobno się na tym
zna) już nie wiem co sądzić.
Problem taki: radio Sony w Passacie - słabo odbiera - w mieście jescze
jako-tako ale kilka kilometrów poza już zaczyna szumieć i nie da się
dostroić do żadnej stacji. Roadyjko jest OK i działało mi przez kilka lat
bez problemów w poprzednim samochodzie.
Powiedziano mi na tej grupie że winny jest wzmacniacz w antenie samochodu
i należy kupić sobie separator antenowy bo "radia niefabryczne" nie podają
zasilania na tenże wzmacniacz. Zapytałem o to wspomnianego elektryka
(samochodowego) a on powiedział że to jakieś głupoty ktoś mi nagadał a
separator służy do podłączenia kilku urządzeń i rozdzielenia sygnału (czy
jakoś tak). Powiedział że wzmacniacz anteny mam po prostu zepsuty i trzeba
kupić nową antenę ze wzmacniaczem i ją zamontować (trzeba przy okazji
rozebrać połowę podsufitki).
Nie wiem teraz jaka jest prawda a że jestem zupełnie zielony w tym temacie
więc proszę o opinie.


Jak dla mnie jest przerwa w przewodzie antenowym, albo w samej antenie jest
wbudowany wzmacniacz ktory potrzebuje napiecia, a radio na wyjsciu antenowym
napiecia nie podaje. Ja tak mialem. Radio na "gwozdziu" lepiej gralo niz z
antena.  Po wpieciu kabla antenowego, a ze byl ekranowany, moglem odbierac
stacje tylko w miescie.
Bylo wowczas kilka podejrzen:
- brak polaczenia z antena
- padniety wzmacniacz
- kiepskie radio :)
Wyjasnilo sie szybko - w antenie byl wbudowany wzmacniacz, ktory potrzebowal
napiecia ale podawanego przez przewod antenowy z radia. Niestety radio nie
mialo na wyjsciu antenowym napiecia. Rozwiazanie to podanie napiecia do
wzmacniacza (anteny) ale nalezy zabezpieczyc (dlawikiem) zeby owo napiecie
nie bylo przykladane do wyjscia antenowego w radiu, gdyz nie ma pewnosci ze
nie zostanie uszkodzone.
Mozna tez zamontowac antene bez wbudowanego wzmacniacza. Istnieje rowniez
podejrzenie ze wzmacniacz sie spalil i nie przepuszcza sygnalu.
Zeby sprawdzic czy w antenie jest wzmacniacz nalezy ja rozebrac.

Marqs





Temat: Automat w Passacie TDi
Czy w VAG wykryje ew. usterki skrzyni biegów, które nie mogą być usunięte z
poziomu programu?

Pozdrawiam.
Paweł.


| Witam.

| Zwracam się z pytaniem do użytkowników Passata B6 Tdi w automatyczną
| skrzynią biegów.
| Czy są z nią jakieś problemy?

Nie ma problemów. Nie ciekną, nie psuja się, obsługa sprowadza sie do
wymiany oleju i filtra co 60 kkm. Chociaz teoretycznie w B6 występują
"zwykłe" automaty, to w praktyce są to najczęściej skrzynie z funkcją
"tiptronic".

| Na co zwrócić uwagę przy kupnie?

Wykonać nienajkrótszą jazde próbną symulując rozmaite sytuacje drogowe.
Zwrócić uwagę, czy zmiana przełożeń "w dół" odbywa sie tak samo płynnie
jak
"w góre". Przetestuj wszystkie programy, jeśli tiptronic - też dokładnie
sprawdzić czy wszystko funkcjonuje. Ponadto można też zdiagnozować
skrzynie
automatyczna "po linii" elektronicznej - VAGiem/VASSem (czyli odpytać
pamieć
usterek).

| Na jakim poziomie kształtuje się spalanie?

W dieslu "dorzuć litra" ;)) do wartości uzyskiwanych przez manuala i to
będzie najbardziej uśredniona wartość ;)). W benzynie podobnie, chociaż
jeśli lubisz mocniej nadepnąć na gaz - 1,5 l/100km też może sie zdarzyc
...
.  No i niestety - musisz sie liczyc z tym, że automat "odbiera"
odczuwalną
cześć mocy silnikowi. I to we wszystkich pojemnościach skokowych, zawsze
manual z takim samym silnikiem będzie "żywszy". Ponadto programy sterujące
silnikiem też są inne dla aut z automatem, co w praktyce oznacza
(częściową)
utratę dynamiki.





Temat: Zimowe przeboje z dieslem


Sugerowano mi sprawdzenie:
- świec żarowych (konrolka pali się prawidłowo)


To, że świeci prawidłowo świadczy jedynie o tym, że na listwie
doprowadzającej prąd do świec jest napięcie. Zrób bardzo prosta próbę -
włącz lampkę oświetlającą kabinę i przekręć kluczyk w stacyjce. Jeśli z
chwila zapalenia się kontrolki grzania świec lampka oświetlenia kabiny
dość wyraźnie przygaśnie, to znaczy, że przynajmniej część świec grzeje
prawidłowo (duży pobór prądu przez świece powoduje spadek napięcia w
całei instalacji i "przygaśnięcie" żarówki).  


- filtra paliwa (zmieniony na wiosne)


Osobiśie przed każdą zimą zawsze wymieniam...


- brydnych wtyrskiwaczy (?)


Stan końcówek wtryskiwaczy warto sprawdzić i w razie czego wymienić na
nowe. Do tego dodałbym jeszcze jedną potencjalną przyczynę Twoich
problemów - obniżenie kompresji w silniku. W dieslu jest to wręcz
_krytycznie_ ważne dla prawidłowego zapalania, zwłaszcza zimnego
silnika. No i sprawdź jeszcze prawidłowe ustawienie zapłonu (w dieslu
nazywa się to "kąt wyprzedzenia wtrysku").

BTW: Czy przed rozruchem silnika wyciągasz do końca cięgno "ssania"? W
Twoim aucie powinno być takie "ustrojstwo", które pozwala ręcznie
przestawić nieco "zapłon" w celu ułatwienia uruchomienia zimnego
silnika. No i "doraźnie" możesz spróbować jeszcze "podwójnie" (albo
nawet "potrójnie") podgrzewać świece przed rozruchem - przekręcasz
kluczyk, czekasz na zgaśnięcie kontrolki, cofasz kluczyk, znów
przekręcasz, znów czekasz, aż kontrolga zgaśnie i dopiero za drugim
albo trzecim razem włączasz rozrusznik. Lojalnie ostrzegam, że jest to
metoda niezbyt zdrowa dla samych świec...

Pozdrawiam :)

W.

P.S. Sam mam 20-letniego diesla z silnikiem identycznym, jak Twój (VW
Passat 1.6D) i pali od "pierwszego kopa" nawet przy -15C ...





Temat: Olej w intercoolerze
Mam VW B3 z takim silnikiem od 3 lat , przejechalem 75000 km. W chwili
zakupu widzialem slady wycieku wlasnie z intercoolera, nie robilem nic.
Teraz stan licznika to ok 240 tys km , wyciek się nie zwiekszyl ,oleju nie
dolewam od wymiany do wymiany (10tys km) wiec nic nie zamierzam z tym robic.
Mysle ze i Ty nie powinienes tym sie martwic.

Pozdrawiam
Czarek


Witam!

Problem dotyczy passata b4 tdi(afn) ’96.

Przy okazji wymiany oleju w silniku(mobil1 5w-50), tzn bedac w kanale pod
samochodem postanowilem sprawdzic ile oleju zebralo się w intercoolerze.
Wiem
ze nie powinno go tam być ale turbinka już puszcza i gdzies ten olej
podziac
się musi, poniewaz cooler znajduje się najnizej w ukladzie wiec padlo na
niego. A ze olej się tam dostaje wiedzialem ponieważ 2,5 roku temu kleilem
pekniecie, o dlugosci ok. 2cm tuz przy kroccu na który zaklada się waz,
przez
które olej wykapywal na zewnatrz. Co ciekawe, podczas dynamicznego
przyspieszania slychac było swist powietrza wydostajacego się przez
pekniecie
ale parametry takie jak np. cisnienie doladowania były w normie co było
sprawdzone vagiem podczas testu drogowego. Po zaklejeniu olej już nie
kapal
ale musial się tam zbierac. Po poluzowaniu opaski sciagnalem waz
znajdujacy
się nizej czyli ten którym powietrze jest doprowadzane do chlodzenia. Z
coolera wycieklo ok. 200 ml oleju i to jeszcze nie wszystko ponieważ
krociec
na który zaklada się waz znajduje się troche (ok. 1 cm)  powyzej dolnej
krawedzi sciany coolera. Taka ilosc oleju zebrala się po ok. 2,5 roku i
przejechaniu 60kkm w baaardzo delikatnym stylu (zmiana biegu w 99% przy
2,5rpm, pozostaly 1% nieznacznie wieksze obroty), az strach pomyslec co by
było gdyby był palowany. Silnik wedlug wskazan licznika jest po przebiegu
200kkm i dosyc prawdopodobne jest żeby był to przebieg prawdziwy.
Wnioskuje
tak stad, ze po sprowadzeniu z niemiec, majac za soba 5 lat eksploatacji z
przerwami miał przejechane 128kkm (wiekszosc samochodow z allegro ma tyle
po
10 latach <lol) i  elementy wnetrza wykazuja zuzycie potwierdzajace moje
domysly, oczywiście zdaje sobie sprawe z tego ze mogę się grubo mylic.

Co Wy o tym sadzicie? Dodam ze zrobilem już rozeznanie w cenach turbin to
tego
modelu i licze się z koniecznosia jej wymiany.

Pozdrawiam, Wojtek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl






Temat: Hormann czy Wiśniewski ?- jaką bramę garażową


Mam nadzieje ze z moich slow wyniknelo ze nie jestem znawca bram garazowych,


To dlaczego doradzasz komus w tych sprawach?


I moje podejscie do tematu jest takie: Jesli mam wydac na brame garazowa (czyli
rzecz ktora sie kupuje raz w zyciu, potem ewentualnie naprawia) kwote rzedu 4000
wahajac sie miedzy brama polska za 3500 a niemiecka za 4000 wybiore oczywiscie
niemiecka nie zastanawiajac w ogole bo na wielu innych tematach nauczylem sie,
ze w niemczech produkuja rzeczy jakosciowo lepsze. W Polsce potrafia nawet
spieprzyc produkt w montowni.


Moje podejscie jest inne. Jakosc trzeba sprawdzic(dla przykladu sonda
na grupie, w nadziei, ze ktos kompetentny odpowie). Doswiadczenie mowi
mi, ze w cenie produktu markowego mozna dostac produkt podobnej
jakosci z dodatkowym wyposazeniem, albo po prostu tanszy. Z tego
wlasnie powodu kupilbym raczej Skode Octavie zamiast VW Passata.
Budowa domu to duza inwestycja i wiekszosc rzeczy na nia kupuje sie
raz w zyciu. Nie kazdego stac na najdrozszy produkt w kazdej
kategorii.


Chodzilo mi o to, ze brame kupuje sie raz wiec dla mnie nie ma wiekszej roznicy
czy zaplace 3500 czy 4000.

| P.S. A kolega z jakiej branzy?

Studenckiej (konkretnie V rok).  Nie bardzo rozumiem, znaczy jak nie jestem
budowlancem czy ekspertem bram garazowych to nie moge sie wypowiedziec?


Przepraszam z gory za ponizsze slowa, ale mysle ze ta wypowiedz o
kryterium wybory produktow wynika z tego, ze jeszcze nie musisz szukac
pracy i zarabiac na dom i rodzine.
Za pare lat dostaniesz np. prace w fabryce srubek (na pewno bedzie
jakas powazna praca, srubki podaje dla przykladu) i bedziecie tam
narzekac, ze firma tonie, bo klienci wybieraja srubki niemieckie, o
ktorych jest fama, ze lepsze.

Pozdrawiam
Johny





Temat: Olej w intercoolerze
Witam!

Problem dotyczy passata b4 tdi(afn) &#8217;96.

Przy okazji wymiany oleju w silniku(mobil1 5w-50), tzn bedac w kanale pod
samochodem postanowilem sprawdzic ile oleju zebralo się w intercoolerze. Wiem
ze nie powinno go tam być ale turbinka już puszcza i gdzies ten olej podziac
się musi, poniewaz cooler znajduje się najnizej w ukladzie wiec padlo na
niego. A ze olej się tam dostaje wiedzialem ponieważ 2,5 roku temu kleilem
pekniecie, o dlugosci ok. 2cm tuz przy kroccu na który zaklada się waz, przez
które olej wykapywal na zewnatrz. Co ciekawe, podczas dynamicznego
przyspieszania slychac było swist powietrza wydostajacego się przez pekniecie
ale parametry takie jak np. cisnienie doladowania były w normie co było
sprawdzone vagiem podczas testu drogowego. Po zaklejeniu olej już nie kapal
ale musial się tam zbierac. Po poluzowaniu opaski sciagnalem waz znajdujacy
się nizej czyli ten którym powietrze jest doprowadzane do chlodzenia. Z
coolera wycieklo ok. 200 ml oleju i to jeszcze nie wszystko ponieważ krociec
na który zaklada się waz znajduje się troche (ok. 1 cm)  powyzej dolnej
krawedzi sciany coolera. Taka ilosc oleju zebrala się po ok. 2,5 roku i
przejechaniu 60kkm w baaardzo delikatnym stylu (zmiana biegu w 99% przy
2,5rpm, pozostaly 1% nieznacznie wieksze obroty), az strach pomyslec co by
było gdyby był palowany. Silnik wedlug wskazan licznika jest po przebiegu
200kkm i dosyc prawdopodobne jest żeby był to przebieg prawdziwy. Wnioskuje
tak stad, ze po sprowadzeniu z niemiec, majac za soba 5 lat eksploatacji z
przerwami miał przejechane 128kkm (wiekszosc samochodow z allegro ma tyle po
10 latach <lol) i  elementy wnetrza wykazuja zuzycie potwierdzajace moje
domysly, oczywiście zdaje sobie sprawe z tego ze mogę się grubo mylic.

Co Wy o tym sadzicie? Dodam ze zrobilem już rozeznanie w cenach turbin to tego
modelu i licze się z koniecznosia jej wymiany.

Pozdrawiam, Wojtek





Temat: Fiat Palio Wekend !


-----Original Message-----

Sent: Monday, January 06, 2003 7:08 AM

Subject: Re: Fiat Palio Wekend !

| a moj brawe, nie powiem ,zeby nie miewal kosztownych przygod

ma pecha
zapraszam www.bravo.autokacik.pl - jest to forum poswiecone tym
samochodom a
dokladniej bravo/brava/marea. Na ten temat bylo juz wiele dyskusji. Wlec i
przeczytaj w archiwum kilka z nich.

| na pewno nie tanszy w eksploatacji niz jakis dieselek np z germanii

diesel + niemiec auto = za sama taka konfiguracje te auta dobrze stoja z
cena i moze sa niezawodne to jak kazda maszyna maja prawo sie popsuc.

| albo sprzedaj ta polke ; ))

Wydawalo mi sie ze wiesz po co polke zostawilem ;)

Pozdrawiam
brachu


Moj ojciec ma Audi 100 2.0D Automat '85. Pomijam spalnie ktore gdy ostatnio
jechalismy nad morze wyszlo cos kolo 5l/100 (wczesniej ciezko bylo sprawdzic
bo jechalismy z przczepa camping zaladowana na full) ale gdy ostatnio gdy
pasek rozrzadu stracil wiekszosc zebow ojciec przejechal jeszcze 30 km do
domu na rozlegulowanym rozrzadzie. W chacie okazalo sie ze glowica jest
cala - zaden zawor nie wykrzywiony i i po ustawieniu rorzadu i zalorzeniu
paska dalej jezdzi. Auto ma juz okolo 800.000 km na koncie

Kiedys mielismy Passata 1,6D Variant '84. Mial przebiegu okolo 200.000 km. W
trasie skubany palil ponizej 5l/100 i zaciagnelismy nim na Mazury jacht o
dlugosci 6m

Tak wiec nikt mnie nie przekona ze niemieckie diesle sa tylko w porzadku.
One sa po prostu nie-do-zarzniecia. Sa zajebiste. W ogole niemieckie auta sa
najlepsze na rynku. O!

Pozdrawiam

Mr_Alex

----------------------------------------------------------------------
Oficjalny serwis Polskiej Reprezentacji Skoczkow Narciarskich!


| http://link.interia.pl/f16b1


--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy





Temat: Rosyjska motoryzacja


| To fakt, Nive (nowa) mozna kupic za jakies 20tys PLN (tylko
| ze trzeba doliczyc 35% cla i VAT jak sie chce to sprowadzic).
| Ale jak sie zarabia gora 100$...

| Rozmowa o Rosji. Wiec nie ma zadnego cla. W Rosji Nive w chwili obecnej
| mozna kupic od 3.200,00 USD (3-drzwiowa).

??? Dziwnie tanio - te 20tys. to moze jakas lepsza wersja - te
dane mam akurat sprzed miesiaca. W Polsce kosztuje 37tys. zl
Wyglada na to ze mozna ja miec za 23tys. z clem i podatkami...
To taniej od Samary? (25 tys. nowa, 5d htb)


Jeszcze raz podkreslam ze rozmowa o Rosji, sa to ceny w salonach tam.


| Wyglad ma nieszczegolny: rozlozone na gazetach drobne czesci
| wymontowane na zlomowisku...

| Hmm, takich nie widzialem. Schrotty sa, gdzie auta rozbiera sie na
| czesci.
| I te czesci tam na miejscu sprzedaja. Na bazarach sa przewaznie dobre
| stoiska,
| handlarze na bazarach dawno sie dorobili i maja porzadnie obstawione
| miejsca robocze.

Pewnie Moskwa dosyc mocno wyroznia sie sposrod innych miast
w tym kraju...


Eee tam, w paru innych miastach centralnej Rosji jest tak samo.


| Fakt ze moje doswiadczenia sa sprzed jakichs 2 lat no i dotycza
| glownie Kaliningradu (ktory notabene nie jest miastem jak na Rosje
| biednym, jako ze jest miastem portowym), aczkolwiek to tam wlasnie
| BMW uruchomil montownie...

| Nie tylko. KIA tez.

Nie wiesz jak wyglada ich sprzedaz? O BMW jestem spokojny ;-)

| Starych japoncow i VW swego czasu sprowadzali b. duzo.
| Natomiast niewiele jest tam wlasnie nowych i paroletnich
| samochodow zachodnich sredniej klasy cenowej...
| Albo ktos ma fortune albo nic.
| Moze w samej Moskwie jest troche inaczej.

| Wystarczy powiedziec, za najpopularniejszym kombi jest VW Passat Variant
| B4.

Nowym? Chyba nic dziwnego bo jak ktos kupuje nowy to musi juz miec pare
groszy a drogi sa takie ze francuzczyzna/wloszczyzna nie za bardzo
wytrzymuje... Fakt ze nie uznaja chyba innych samochodow poza
niemieckimi. Swego czasu u nich synonimem slowa "samochod" byl
"Mercedes"...
Za 2 tyg. organoleptycznie sprawdze jak sprawa ichniej motoryzacji
wyglada obecnie :-)


He-he::))) Nowych B4 nie ma. Nie produkuja od kilku lat, jego miejsce
zajal B5.
Powodzenia,


G.






Temat: klimatyzacja ????
Dzeki za odpowiedz.Podajesz bardzo kompetente i fachowe informacje.
Sprawdze jak tylko bede mogl ,na razie auto sie konczy u lakiernika ,a gosc
krzywo na mnie patrzy jak jemu zapalam i smrodze .



| Przod auta nie byl w ogole drasniety ,takze wyciek albo jakis demontaz
| czegokolwiek jest wykluczony.
| Auto to DB C-klasa rok 96,klima chyba reczna ,to znaczy bez wyswietlacza
| ,ktory pokazuje temperature i inne bajery.(silnik-diesel jezeli ma to
jakies
| znaczenie).
| Czy rurki ktore wchodza do skraplacza powinny byc podczas pracy klimy
zimne
| czy nie?

Jak sama nazwa mowi w skraplaczu skrapla sie przegrzana para i
temperatura wzrasta, po to jest wentylator.
Ale przed parownikiem jest zawor rozprezny przed nim cieplej, za nim
chlodniej.
Poza tym we i wy sprezarki , wyczuwalna roznica temperatur.
Jezeli nie ma freonu to zawor rozprezny ma czujnik cisnienia, 3-stanowy,
min., srednie, wys. .
Gdy jest malo freonu to ma wylaczyc sprzeglo sprezarki.
Napisz w jakich cyklach sie wlacza sprzeglo sprezarki, co ile sie
wylacza.
Otworz drzwi, wlacz dmuchawe klimy na maks, na postoju, zwiekszaj obroty
i napisz co sie dzieje.

| Kumpel w Passacie mowil ,ze trzeba troche pojezdzić zanim sie to ulozy
,ale
| to chyba bzdura.(tam nie ma co sie ukladac)
To chyba sugestia po przewozeniu lodowki na plasko , odczekac az olej
splynie do sprezarki, tutaj analogii nie ma.
| A tak w ogole to po jakim czasie po wlaczeniu silnika powinno zaczac
dmuchac
| zimne powietrze?
Sprezarka ma duza sprawnosc i moc , do 12-15 KM, zatem zazwyczaj po
wlaczeniu dmuchawy na maks czuc chlodne powietrze .
Jack


--
Wyslano przez Serwis RUBIKON - http://www.rubikon.net.pl





Temat: Samochod pokradzierzowy


Mam okazje kupic rocznego Passata pokradzierzowego.
Byly wlasciciel odebral juz odszkodowanie wiec firma ubezpieczeniowa chce
sprzedac ten samochod za 70% ceny.

Jest z tym tylko jeden problem.
Nr seryjne. Jest do samochodu dodane postanowienie prokuratorskie, jest
legalnie nabity nr (ale taki dziwnie krotki) a stary jest porostu zabity
mlotkiem (albo czyms takim). Nr silnika jest z kradzierzy (podobno nie da
sie go zmienic) wiec w dowodzie jest zaznaczone ze w tym samochodzie
brakuje
tego nr.

A teraz pytanie.
W polsce jak mnie policja sprawdzi to sie jakos wybronie ale za granica to
mnie od razu zamkna za takie nr niezaleznie od polskich papierow.
Czy ktos slyszal o takim przypadku i moglby cos doradzic ?


Ja chyba moge bo mam nie pierwsze takie auto i wogole kupe znajomych takimi
jezdze i temat wogole jest mi bliski.....
Nie opisales dokladnie co z tymi nr jest ale prawdopodobnie nabite sa
polskie nr typu (XXX-00000000)gdzie XXX to literki podobne do pierwszych 3
liter tablicy samochodu(zaleznie od tego gdzie zostaly nabite) a zera to
jakis nr. Nie ma sie czym przejmowac to wszystko mozna legalnie zalatwic i
wyjechac za granice, ewentualnie woz przy sobie ksero postanowienia
prokuratorskiego i decyzji o nabiciu numerow. A co do silnika to nie wiem
czemu tez nie wydano decyzji o nadaniu nr, ale z tym nie ma problemu raczej,
bo jak jest opinia bieglego ze nr nieczytelne czy cos to nie ma problemu,
szczegolnie ze Niemcy np nie maja wogole nr silnika w dowodach.Najwazniejsze
sa nr nadwozia, i za granice mozna wyjezdzac jak tylko masz to w dowodzie
wbite, ja nie raz jezdzilem i fakt ze mialem klopoty ale to przez to ze
mialem nr orginalne a one nie byly we wszystkich krajach wycofane i
figurowaly jako kadzione, a z przebitymi ten problem nie istnieje.
Powodzenia  Zmija
p.s. Kupiles od polskiej czy jakiejs zagranicznej ubezpieczalni to auto?





Temat: polsyntetyk->syntetyk->?
Witam,
Dzieki za informacje :) zdecydowalem, ze zostane przy oleju,
ktory nieopatrznie zalal mi mechanik. Z tego co przeczytalem
to mi wyszlo, ze powiniennem czekac i sprawdzac olej.
Moze sie okazac:
a)- przestanie spalac olej - to nadal pozostane na syntetyku
    5W50
b)- bedzie tak jak jest - zmienie na syntetyk 10W60
c)- zacznie coraz wiecej spalac - wroce na polsyntetyk
Wydaje mi sie, ze takie postepowanie bedzie najrozsadniejsze
i nie spowoduje negatywnych i nieodwracalnych zmian.
Pozdrawiam,
...leugim

| Witam,

| Przy ostatniej zmianie oleju trafilem na mechanika, ktory
| nie pytajac sie mnie wlal zamiast oleju, ktory posiadalem
| (polsyntetyk) olej syntetyczny 5W50.

| Teraz zbliza sie kolejna zmiana oleju i stoje przed
| problemem jaki olej? Moj samochod to Peugeot 205 GRD
| (1.8 disel). Po zmianie oleju samochod (12 lat) zaczal
| spalac okolo 1/3 litra na 1000km, przejechane ma okolo
| 120 tys. km. (o ile nie byl licznik krecony).

| W zwiazku z zaistniala sytuacja oczywiscie zmienilem zaklad,
| gdzie dokonuje wszelkich napraw. W nim powiedziano mi, ze

| Co mam zrobic? Za pomoc bede bardzo wdzieczny.

Są dwa rozwiązania, albo nawet trzy:
1. Wracasz do półsyntetyka
2. Zostajesz przy syntetyku i obserwujesz po kolejnej zmianie jak
się zachowuje - możliwe jest, że ubywanie zaniknie - silnik ułoży
się do danego oleju i zacznie mniej brać...
3. Wlewasz syntetyk o "grubym" filmie olejowym - 10W-60 - Castrol
RS...

--

------------------
Pozdrawiam
Wojtek
VW Passat 1,9 TDI
www.castrol.pl
www.bp.pl


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





Temat: Passat 4motion TDI - spalanie

"Darek Grabowski"

message


| Wszystkie Passaty 1,9 TDi 110PS jakie miałem (zawsze tylko kombi) -
| zużywały przeciętnie ok. 6,5l/100km, w mieszanej eksploatacji
| (góry+trasa+miasto) - ZARÓWNO z napędem na jedną oś jak i 4x4. Jedynie
| moja Żona zdołała osiągnąć

A czy moge mieć jakieś obawy przy zakupie w stosunku co do pozniejszczej
eksploatacji,


Dużo tych samochodów, szczególnie zagranicą, było kupowanych z myślą o
holowaniu przyczep. Nie chodzi tu o kempingi ale ciężkie przyczepy towarowe.
Problem dotyczy zresztą wszystkich samochodów 4x4. Na tym powinieneś skupić
uwagę i nie żałować kasy na kogoś, kto się na tym zna i zechce sprawdzić
samochód przed zakupem. Jeśli tylko wybierzesz odpowiedni egzemplarz, to
wszelkie obawy o trwałość całego zespołu napędowego nie mają żadnego
uzasadnienia. Ten mechanizm jest poprostu niezniszczalny (serio). A to, czy
samochód nie ciągał przeładowanych przyczep jest bardzo łatwo sprawdzić,
nawet bez kanału (dla fachowca).

 nie mowie tutaj o samym Passacie bo na ten temat przeczytałem


już chyba wszystko co jest w sieci i wiem jakie są za i przeciw.


Z pełną odpowiedzialnością zapewniam Cię, że prawie całość tej "wiedzy"
możesz wyrzucić do kosza. Większość opinii opiera się na bardzo
indywidualnych przypadkach, często dotyczy samochodów "po przejściach" i
niefachowo naprawianych, co w oczywisty sposób zafałszowuje stan faktyczny.
A moderatorzy i inni "publicyści" konwertują te bzdury na "fachowe" artykuły
w większosci portali - niestety. I wcale nie chcę przez to powiedzieć, że
Passaty są lepsze niż wynikałoby to z obiegowej "opinii internetowej", a
"bicie piany", jak sądzę (chociaż nie sprawdzałem) - dotyczy tak samo innych
marek. Jedyne "miejsce" internetowe zawierające najwięcej rzetelnego
materiału o Passatach jest tutaj:
http://www.vw-passat.pl/ . Resztę raczej odpuść ... .

 Chodzi mi


tutaj o samo 4motion - co sprawdzić przy zakupie, czy mam się czego
obawiać


Odpowiedź powyżej :). Jeśli tylko wykażesz się należytą starannością podczas
wyboru konkretnego egzemplarza - będziesz bardzo zadowolony z wyboru w całym
okresie eksploatacji. Jeśli nie kupujesz auta np. od kogoś z rodziny - nie
licz na szczególne okazje cenowe. Za PORZĄDNEGO TECHNICZNIE  Passata 4motion
1,9TDi z 1999 roku trzeba wybulić conajmniej 36 tyś. zł (i więcej jeśli
wersja bogatsza). Wszelkie "szczególne okazje" z portali ogłoszeniowych
poniżej tej wartości - bardzo szybko odbią Ci się "czkawką", a z samochodu
zadowolony nie będziesz.


i czy później wyjdzie mnie coś drożej w stosunku do FWD? Oczywiście nie
mowie tutaj o spalaniu :)


Zachowując wyżej wymienione warunki jedyna różnica może dotyczyć ewentualnej
wymiany uszczelniaczy "na końcówkach" wału napędowego, czyli "na wyjściu" z
dyfrów: centralnego i w tylnym moście. Całkowity koszt max. 300 zł. z
robocizną i nie ma reguł (tzn. nie we wszystkich samochodach ta usterka się
pojawia). Czas naprawy: 2 - 3 godzinki i spokój conajmniej na następne 100
tys.km. .


Pozdrawiam

PS. To ja zakładałem ten wątek tylko omyłkowo wysłałem z innego konta.


Twoje kłopoty z identyfikacją własnej osobowości nie są tematem niniejszego
wątka
;-))))))))))))))))))))))))) ... .   W tym zakresie nie potrafię Ci pomóc
;-)))))))))))))))))) .... .

Pozdrawiam :). Piotr







Temat: POMOCY!!!Uklad chlodzenia w PASSACIE 1.9TD. NIKT NIC NIE WIE??????
jest to passat kombi b3 r.92 przebieg kolo 250 tys.
teraz uklad zalany jest plynem.
samochod kupiony na gieldzie, sprowadzony do polski w sierpniu 2004
roku,
kupilem go pod koniec stycznia, jezdzilem 2 tygodnie temperatura
podchodzila do 70st
i dalej nie chciala pomimo dlugiej jazdy po miescie,poniewaz chcialem
rozgrzac silnik
przed zmiana oleju, i tak zmienilem. pozniej za kilka dni auto postało
na mrozie,
normalnie odpalil i po kilku minutach jazdy wskaznik temperatury
osiagnal prawie 120st
uklad zalany był plynem z wodą, w ilu procentach plynem nie wiem ale
po smaku
bylo czuc ze cos tam tego plynu bylo. I od tamtej pory nikt nie wie co
sie stalo,
jak sie stalo i co jest do wymiany,

PROBLEM polega na tym ze wskaznik po przejechaniu zaledwie
5km lub 10 minut na postoju(od zimnego silnika) pokazuje juz 110st,
wskazowka idzie do gory w miare plynnie.
zagladam pod maske i tak: gorny waz z glowicy do chlodnicy jest goracy
ale reka go mozna jeszcze utrzymac, chlodnica jest zimna, dolny waz do
pompy jest zimny. silnik chodzi 20 minut na postoju i wiecej zaczyna
puszczac termostat
chłodnica powolutku robi sie goraca z gory do dołu i pozniej dolny waz
to samo.
czekamy jeszcze temperatura mniej wiecej 110 -115st zalacza sie
wentylator chlodnicy
spadnie do okolo 110 i tak sie trzyma itd. na okolo znowu wentylator
znowu opadnie

w oleju nie ma sladow plynu i w zbiorniczku nie ma sladu oleju, nie
widac babli

termostat byl wymieniany, przed załozeniem sprawdzany w we wrzacej
wodzie i otwiera
sie tak jak powinien. wymieniony tez byl czujnik temperatury, i dalej
to samo.

czujnik sprawdzalem gotujac go w wodzie wskaznik podszedl do 105st
mniej wiecej
oczywiscie. po tym doswiadczeniu wychodzi ze wskaznik powinien byc
dobry ale ....

chlodnice wyjalem i sprawdzalem ja pod cisnieniem, wode przepuszcza,
polozylem ja
tez w poziomie zalalem wrzaca woda z czajnika i cieplo elegancko
rozeszlo sie po chlodnicy
w calosci.

pompa wodna jest sprawna, lopatki sa cale
wiekszosc przewodow od chlodzenia jest drozna,co z reszta to nie wiem
bo wszytkich
jeszcze nie sprawdzilem

nawet wyjalem termostat z silnika i uklad dalej robil sie goracy,
wentylatory tez sie
zalaczaly ale auto stalo w miejscu, prawdopodobnie gdybym pojechal w
trase to temperatura
bylaby niska poniewaz chlodnica bylaby nonstop zimna.

probowalem tez inaczej wyjalem chlodnice i zamiast niej podlaczylem
waz ogrodowy fi 36
o dl. 2 metrów mniej wiecej taka sama pojemnosc co chlodnica. dalej to
samo 110 st i
ni w te ni we wte

sprawdzale nawet uszczelke pod glowica w jakims warsztacie odkrecili
korek od zbiorniczka
i wsadzili tam jakis przyrzad który wyczuwal CO2 i nic. ok.
ale drugi mechanik powiedzial ze to sie robi przy wysokich obratach a
oni zrobili  mi
to przy niskich

wentylator tez jest sprawny zalacza na obydwu biegach

wskaznik, w passacie jest to chyba czerwono zolty kabel dotykasz masy
i wskazowka biegnie na

maxa do gory, czyli niby jest sprawna.

Bylem u kilku mechaników i kazdy mowi co innego.Najlepsze bylo jak mi
powiedzial ze to
ciekawy problem a potem rozlozyl rece. nastepny  powiedzial ze po
dotyku przewodow

chlodzacych  gornego i dolnego wnioskuje ze temperatura jaka jest w
ukladzie napewno

niezgadza sie z tym co wskaznik pokazuje. tylko dlaczego koledze ktory
jechal tym autem

wykipialo ze zbiorniczka przy 120st???
NAJGORSZE JEST TO ZE NIKT NIC NIE WIE, A JA CHCIALBYM DAC TEN SAMOCHOD
KOMUS I

ZAPLACIC NAWET PARE STOWEK JESLI POTRZEBA ZEBY TO WKONCU ZROBIC.

PYTANIA:
jaka jest optymalna temperatura pracy silnikow diesla?
w jakiej temperaturze czujnik  wlacza  pierwszy bieg wentylatora?
jakie ciśnienie powinno byc w ukladzie chlodzenia?

we wtorek jade sprawdzic ciśnienie w ukladzie chłodzenia    

JESLI KTOS MIAL TAKI PROBLEM ALBO JEST KUMATY W TEJ DZIEDZINIE TO
PROSZE O WSKAZOWKI





Temat: POMOCY!!!Uklad chlodzenia w PASSACIE 1.9TD. NIKT NIC NIE WIE??????


jest to passat kombi b3 r.92 przebieg kolo 250 tys.
teraz uklad zalany jest plynem.
samochod kupiony na gieldzie, sprowadzony do polski w sierpniu 2004
roku,
kupilem go pod koniec stycznia, jezdzilem 2 tygodnie temperatura
podchodzila do 70st
i dalej nie chciala pomimo dlugiej jazdy po miescie,poniewaz chcialem
rozgrzac silnik
przed zmiana oleju, i tak zmienilem. pozniej za kilka dni auto posta?o
na mrozie,
normalnie odpalil i po kilku minutach jazdy wskaznik temperatury
osiagnal prawie 120st
uklad zalany by? plynem z wod?, w ilu procentach plynem nie wiem ale
po smaku
bylo czuc ze cos tam tego plynu bylo. I od tamtej pory nikt nie wie co
sie stalo,
jak sie stalo i co jest do wymiany,

PROBLEM polega na tym ze wskaznik po przejechaniu zaledwie
5km lub 10 minut na postoju(od zimnego silnika) pokazuje juz 110st,
wskazowka idzie do gory w miare plynnie.
zagladam pod maske i tak: gorny waz z glowicy do chlodnicy jest goracy
ale reka go mozna jeszcze utrzymac, chlodnica jest zimna, dolny waz do
pompy jest zimny. silnik chodzi 20 minut na postoju i wiecej zaczyna
puszczac termostat
ch?odnica powolutku robi sie goraca z gory do do?u i pozniej dolny waz
to samo.
czekamy jeszcze temperatura mniej wiecej 110 -115st zalacza sie
wentylator chlodnicy
spadnie do okolo 110 i tak sie trzyma itd. na okolo znowu wentylator
znowu opadnie

w oleju nie ma sladow plynu i w zbiorniczku nie ma sladu oleju, nie
widac babli

termostat byl wymieniany, przed za?ozeniem sprawdzany w we wrzacej
wodzie i otwiera
sie tak jak powinien. wymieniony tez byl czujnik temperatury, i dalej
to samo.

czujnik sprawdzalem gotujac go w wodzie wskaznik podszedl do 105st
mniej wiecej
oczywiscie. po tym doswiadczeniu wychodzi ze wskaznik powinien byc
dobry ale ....

chlodnice wyjalem i sprawdzalem ja pod cisnieniem, wode przepuszcza,
polozylem ja
tez w poziomie zalalem wrzaca woda z czajnika i cieplo elegancko
rozeszlo sie po chlodnicy
w calosci.

pompa wodna jest sprawna, lopatki sa cale
wiekszosc przewodow od chlodzenia jest drozna,co z reszta to nie wiem
bo wszytkich
jeszcze nie sprawdzilem

nawet wyjalem termostat z silnika i uklad dalej robil sie goracy,
wentylatory tez sie
zalaczaly ale auto stalo w miejscu, prawdopodobnie gdybym pojechal w
trase to temperatura
bylaby niska poniewaz chlodnica bylaby nonstop zimna.

probowalem tez inaczej wyjalem chlodnice i zamiast niej podlaczylem
waz ogrodowy fi 36
o dl. 2 metrów mniej wiecej taka sama pojemnosc co chlodnica. dalej to
samo 110 st i
ni w te ni we wte

sprawdzale nawet uszczelke pod glowica w jakims warsztacie odkrecili
korek od zbiorniczka
i wsadzili tam jakis przyrzad który wyczuwal CO2 i nic. ok.
ale drugi mechanik powiedzial ze to sie robi przy wysokich obratach a
oni zrobili  mi
to przy niskich

wentylator tez jest sprawny zalacza na obydwu biegach

wskaznik, w passacie jest to chyba czerwono zolty kabel dotykasz masy
i wskazowka biegnie na

maxa do gory, czyli niby jest sprawna.

Bylem u kilku mechaników i kazdy mowi co innego.Najlepsze bylo jak mi
powiedzial ze to
ciekawy problem a potem rozlozyl rece. nastepny  powiedzial ze po
dotyku przewodow

chlodzacych  gornego i dolnego wnioskuje ze temperatura jaka jest w
ukladzie napewno

niezgadza sie z tym co wskaznik pokazuje. tylko dlaczego koledze ktory
jechal tym autem

wykipialo ze zbiorniczka przy 120st???
NAJGORSZE JEST TO ZE NIKT NIC NIE WIE, A JA CHCIALBYM DAC TEN SAMOCHOD
KOMUS I

ZAPLACIC NAWET PARE STOWEK JESLI POTRZEBA ZEBY TO WKONCU ZROBIC.

PYTANIA:
jaka jest optymalna temperatura pracy silnikow diesla?
w jakiej temperaturze czujnik  wlacza  pierwszy bieg wentylatora?
jakie ci?nienie powinno byc w ukladzie chlodzenia?

we wtorek jade sprawdzic ci?nienie w ukladzie ch?odzenia    

JESLI KTOS MIAL TAKI PROBLEM ALBO JEST KUMATY W TEJ DZIEDZINIE TO
PROSZE O WSKAZOWKI


ludzie pomozcie, zadnych teorii?
czekam i pozdrawiam





Temat: chiptuning 1.9dci ?


| bus 2.5 TDI tez wystepuje w mocach 88 KM 102 KM i 151 KM .. ( my
| namierzylismy tem ostatni silnik z 218 KM :-)))

A u mnie, wczoraj wieczorem, na ogrodku..... No nie uwierzysz...
Byli zieloni, mieli po 6 palcow... Zostal po nich wypalony krag na
trawie ;)))


Musze sie zgdzoc z Pawlem. Wczoraj bylem chipowac kolegi Passata TDI V6
u znanego tunera wyposazonego w hamownie. Wyszlo cos 196 KM i prawie 400
Nm. Ale hamownia hamownia ale ile mialem radosci z jazdy tym autem
wyposazonym w 6 biegowa skrzynie to moje. Wlasciwie na trasie to tylko 2
biegi, ostatnie zreszta, byly potrzebne i chyba nikt nie byl w stanie
dorownac temu autu jesli chodzi o elastycznosc (zbieramy sie do
wyprzedzania, redukacja na 5 bieg i strzal do przodu).
Niestety ten silnik zarowno przed jak i po chipowaniu nieprzyzowicie
duzo pali (w/g wskazn komputera) jak na TDI (przy predkosci maksymalnej
po chipowaniu pokazywal 14.7 litra na setke a srednia z
kilkusetkilometrowej trasy wychodzi prawie 10 litrow przy dynamiczej
jezdzie). Inna sprawa jest to, ze ten silnik to jak nie TDI, wogole go
nie slychac we wnatrzu auta (w przeciwienstwie do 1.9TDI).


| IMO wyglada to tak samo jak w przypadku magnetyzerow.

| moze tak : my dotrzymujemy to .... co obiecuja producenci magnetyzerow
| :-)))

Jak na razie to spotkalem sie sytuacjami jak np chip ktory mial dawac
conajmniej 10% a po hamowni okazalo sie ze przyrost mocy byl +1KM
a momentu -1Nm (silnk wolnossacy benzynowy, 230KM w oryginale).


To byla tylko jedna sytuacja roztrabiona na calo Polske, ktora
swiadczyla tylko o tym, z mozna trafic na nieuczciwa firme krzak. Jak
widomo cwaniakow i frajerow w Polsce nie brakuje (patrz magnetyzery).
Niestety takie przypadki psuja krew i wysilek prawdziwych tunerow,
ktorzy poswiecaja duzo pracy i pieniedzy (odpowiedni sprzet i
oprogramowanie sa dosc drogie) aby ich produkty spelnialy pokladne w nim
nadzieje.


Potem dane mi bylo uslyszec jak sie robi mapy wtrysku do chipow
podnoszacych moc w wielu popularnych autach jak CC czy Lanos.
Otoz w pewnym zakresie robi sie "dziure" w mocy i momencie, zeby
500 obr dalej wrocic z tym do normy. Odczuwa sie to jako "kopa".
Klient jest zadowolony, towar sie sprzedaje... Tyle tylko ze auto nie
ma za grosz wicej KM.


Poprostu podajesz przyklad nieuczciwego "tunera-cwaniaka", kotry wziol
kase za nic bo porpostu on kompletnie nic nie zrobi bo to co wyszlo na
hamowni jest w granicach bledu oryginlnych fabrycznych nastaw.
Jesli ktos zamiast wybrac znanego i renemowanego na rynku tunera wybiera
jakiegos "Kazia", ktory nie wiadomo skad sie wziol to co sie dziwic.

widomo daje sie zchipowac tak Lanosa aby dostal troche Nm i KM o czym
mozna przeczytac chocby w pismie GT, kotre wspolpracujac z Chojanackim
testuje na jego hamowni rozne tuningowane auta i publikuje dokladne
dane.


Oczywiscie nie neguje tuningu, ktorym sie zajmujesz. Jesli mialbym
okazje to sprawdzic przed i po, obejrzec badanie na hamowni i wyniki
tego testu to jasne ze bym przytaknal. Jednak tylko sluchajac o tym,
a raczej czytajac to sam rozumiesz ze jestem bardzo sceptycznie
nastawiony.


Dlatego porzadny tuner ma wlasna hamownie abys mogl zobaczyc (i on tez)
efekty pracy tunera i to za co wziol pieniadze.
Oczywiscie chip tuning w przypadku wolnossacych beznyn czasem jest bez
sensu (szczegolnie jesli ma byc to jedyny element tuningu silnika i
auta)
bo ciezko poz wykresem z hamowni odczuc te kilka pojedynczych KM i Nm
choc czasem jest tak, ze faktycznie dostaje kopa az dziw bierze
(szczegolnie na elastycznosci). Ale znowu o tuning w silnikach turbo to
az sie prosi i efekty koncowe warte sa pieniedzy jakie trzeba w to
wlozyc.

Piotrek




Strona 2 z 2 • Znaleźliśmy 172 postów • 1, 2